Ömer EKİNCİ

İnterneti sadece yahoo ve google olarak bildiğimiz yıllardan bugünlere çok büyük gelişmeler oldu bu alanda. Artık neredeyse her evde bilgisayar ve dolayısı ile internet var. Tüketmeyi üretmenin ötesinde tutan bir toplum olarak internet kullanımındaki gidişatımız sizce ne yöndedir ?

İnternet artık yaşamsal ihtiyaçlarımızdan biri saymak mümkün. Temas ettiğiniz gibi bu noktada bir yol ayrımı ve iki yol var. Üretici olmak ve tüketici olmak. Türkiye şu anda tüketici. Ama o kadar iyi ve büyük bir tüketici ki ülke içinde bu tüketicilikten sıkılıp, tüketirken de işi öğrenip üretici olacak olan girişimciler olacaktır. Quizy.me bunlardan sadece biri.

Sosyal paylaşım siteleri, kullanıcılarının sitede bulunma süreleri ve gezinme şekilleri düşünüldüğünde, üretici firmaların tüketicisine ulaşması için bulunmaz kaftan niteliğinde. Sosyal paylaşım sitelerinin gelişimine paralel olarak e-ticaret sitelerinin de sayısı her geçen gün artmakta. Nasıl bir gelecek öngörüyorsunuz ?

E-Ticaret çok gelişti dense de daha gidecek çok uzun bir yolu var. Daha çok büyüyecek bir Pazar. O nedenle E-ticaret yatırım yapılması çok mantıklı olan bir alan. Gelecek e-ticarette. Sosyal paylaşım siteleri de en iyi pazarlama mecraları arasına girecek ama hiçbir zaman satış kanadı olmayacak. İnsanlar sosyal ağlarda daha çok vakit geçirecek. Sosyal ağlar daha akıllı hale gelecek ve insanlara tam istedikleri gibi içerikler sunacak. Markalar sosyal ağları kullanmaya devam edecekler. Ama bu noktada çok dikkatli davranan markalar kazanacaklar. Ayrıca geleceğin internetini tek bir kelimeyle özetlememi isterseniz “mobil” derim. Mobil internete yatırım yapanlar mutlaka kazanacak.

Şirketler, sosyal medyayı ürün pazarlamada kullanırken çeşitli uygulamalar, kampanyalar vb. yapmaktalar. Ürünün, tüketicinin dikkatini çekmesi için bu yol ne ölçüde tatmin edicidir ve başka neler yapılabilir ?

Esasında şirketler ve markalar kullanıcıların kendilerinden bahsetmesini suni bir şekilde sağlamaya çalışıyor. Doğrusu, müşterilerin markadan bahsettiği noktalarda devreye girip sorun varsa çözmek, övgü varsa teşekkür etmek, eleştiri varsa geribildirim yapmaktır. Suni yaklaşımlarla markaları yakalamak çok zordur.

Sosyal medya adı altında kümelendirilen sosyal paylaşım ve anlık mesajlaşma siteleri ihtiyacın ötesine geçip bağımlılık yarattı. Özellikle metropollerde, yoğun iş temposundan vakit bulabilenler zamanlarını buralarda geçiriyor. Buna sosyal yalnızlaşma denilebilir mi ? Gün içerisinde vakit ayrılamayan muhabbetlere iyi bir alternatif midir sosyal medya ?

Evet kesinlikle! Güzel bir noktaya temas etmişsiniz. Sosyal ağ dediğimiz kavram, ana sosyalleşme mecramız olduğu sürece asosyallikten kurtulamayız. Ama lokasyon bazlı bir servisten yakınlardaki bir arkadaşınızı görmeniz sağlanır ve bir araya gelip kahve içebilirseniz,işte o zaman sosyallik gerçek sosyallik olur. İnternetin ve sosyal ağların bir kolaylığı var. Gidip çayını içmektense bir kişinin, twit atmak çok daha kolay geliyor. Bu aradaki dengeyi iyi kurmak gerekiyor.

Şirketler dönemsel planlar yapıp, yıllık hedefler belirlerken konumlanmalarını sosyal medyaya da taşımaya başladılar. Müşterileri ya da potansiyel müşterileri ile bu yol ile yakınlaşmanın güven ve dolayısı ile kârlılık sağlayacağı görüşündeler. Yalnız karşılarında üreticiyi bulan tüketiciler, bloglarda, soysa medya kanallarında  sözde görünmezliğin verdiği rahatlıkla eleştirilerde bulunmaktalar. Marka ya da kuruluş hakkında fikir sahibi olmak isteyenler bu yorumlarla da karşılaşıyor. Bu noktada itibar yönetimi nasıl bir strateji izlemelidir ? Bu kayda değer bir nokta mıdır ?

Böyle genellemelerin benim şirketlerim için pek bir anlamı yok. Benim genel olarak prensibim iyi hizmet verip müşterilerin iyi konuşmasını sağlamak. Aslında bu bugünün stratejisi değil, 100 yıllık Türk ve 800 yıllık Osmanlı esnaflık geleneğinin gereği de zaten bu. Bu nedenle ben bu konularda biraz fazla alaturka bakıyorum. Müşteriyi memnun etmeyip de onun konuşmasını engellemek değil, müşteriyi gerçek anlamda memnun etmek bence her türlü stratejinin önünde geliyor.

Büyüklük mevcut durumu ve geçmişi yansıtır. ‘’Beğenilen’’ olmak ise gelecek için güven aşılar.  ‘’ Quizy.me ‘’ hakkında geçtiğimiz günlerde yaşanan abartılı haberlerden ve onlara gelen tepkilerden anlaşılacağı üzere, henüz birkaç ay geçmesine rağmen oldukça beğenildi bu çalışmanız.  İnternetin faydalarından biri de büyük bütçeler ayırmadan reklam olabilme ihtimali. Asılsız haberler bir süre sonra size tebessüm ettirdi mi ? : )

Beni yakından tanıyanlar iyi bilir, ben stratejik sözler söylemem. Doğruya doğru diyebimek gerektiğini düşünüyorum. Evet, çıkan haberler işimize kısmen yaradı. Ama hiçbir zaman da gelen çağrılara bu haberi tepkisiz bırakmadık. Mutlaka doğrusunu anlattık. Dediğiniz gibi Dijital PR olarak çok işimize yaramış bir sonuç doğdu. Ama bu durum biraz da sizin krizi  çözümleme yöntemleriyle ilgili. Çok aşırı panik yapsaydık ya da tersi laçka davransaydık ciddi bir prestij kaybı olurdu.

Quizy.me ‘nin kısa ve uzun vadedeki hedeflerinden bahseder misiniz ?

Quizy.me’nin birincil hedefi en kısa sürede yeni versiyonu çıkarıp birçok ülke pazarına aynı anda sahaya çıkarmaktır. Uzun vadedeki hedefim de burayı bir bilgi mabedine çevirip her şeyden önce fayda üretmek. Para zaten peşi sıra gelecektir.

Young Ceo Club kurucu üyeliği, Desnet, Vodera, Gelistrend.com, blog yazarlığı diye uzayıp giden donanımlı kişiliği ve şu an gündemde Quizy.me olarak yer alan Ömer Ekinci aynı zamanda eski bir boksör. Bizlere başka sürprizleriniz de olacak mı ?

Evet, Saklışehir.com yayına girmeye hazırlanıyor. Alaturka Fırsat sitesi olarak konumlandırdık. Şu anda rakibi olmayan bir iş olarak görünüyor. Tüm okuyucularınızı Saklışehir’e üye olmaya bekliyoruz. Çünkü çok heyecan verici fırsatlar hazırlıyoruz.

Eklemek, önermek istediğiniz başka birşey var mı Ömer Bey ?

Tüm genç arkadaşlarımdan ricam, kendilerine gereğinden fazla inansınlar ve mutlaka hadlerini aşsınlar.

Hepinize sevgiler, saygılar.

Röportaj: Ömer EKMEN | omer@marmaraactive.com

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: